hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی به عنوان بزرگترین رویداد بین المللی المصطفی

قم| برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی به عنوان بزرگترین رویداد بین المللی المصطفی

1398/11/13 , 08:12

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی گفت: جشنواره قرآنی و حدیثی به عنوان بزرگترین رویداد بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در 13 بهمن برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران_قم،حجت الاسلام محمد حسین رفیعی در کنفرانس خبری که در جامعه المصطفی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین رویدادهای قرآنی و حدیثی در المصطفی که عصاره همه فعالیت های قرآنی و حدیثی در این نهاد در داخل و خارج از کشور محسوب می شود.

وی افزود: این جشنواره در همه حوزه های آموزشی فرهنگی ترویجی جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی است که هرسال مقارن با ایام دهه فجر برنامه نهایی و اختتامیه آن انجام می شود.

وی افزود: جشنواره امسال که بیست و پنجمین دوره مجموعه این جشنواره هاست با شعار«استقامت امت و نصرت الهی» آغاز شده و اساسی ترین هدف این جشنواره مهندسی آموزه های حیات بخش قرآن کریم و مسلط ساختن همه طلاب و خانواده های آنان و کارکنان المصطفی و خانواده های آنان است که به مهارت ها و فنون علوم قرآنی و حدیثی دست یابند. 

عضو هیئت علمی امور قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف این جشنواره معرفی دستاوردها و ظرفیت های موجود در این نهاد و شناسایی استعدادها و ظرفیت ها و سرمایه های موجود است که در طی فرآیندی شناسایی و در فرآیندهای آموزشی و پژوهشی ارتقاء پیدا می کنند و تبدیل به سرمایه های قرآنی و جهان اسلام می شوند.

وی با بیان اینکه جشنواره امسال امتیازاتی نسبت به سایر جشنواره ها در المصطفی و سایر بخش ها در جمهوری اسلامی دارد، گفت: یکی از این امتیازات که این جشنواره را از سایر جشنواره ها و مسابقات جدا می کند تنوع رشته ها و شاخه های آزمونی در مراحل مختلف است.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی بیان کرد: این جشنواره در سطوح مختلف تحصیلی در رشته های متنوع قرآنی و حدیثی برگزار می شود.

وی سومین ویژگی این جشنواره را مورد اشاره قرار داد و گفت: تفکیک رشته ها و مخاطبان برحسب سطوح تحصیلی است و المصطفی از سطح مقدماتی تا سطح دکتری در داخل و خارج کشور دانش آموخته دارد و برحسب توانمندی علمی در هریک از سطوح و مقاطع تحصیلی رشته ها به تناسب تعریف شده است.




رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی اضافه کرد: در این جشنواره بدون در نظر گرفتن بخش خانواده 3هزار و 920 نفر در رشته های کتبی و شفاهی در مراحل مختلف شرکت کردند.

وی عنوان کرد: در شرایط المپیاد که هرکس امکان ورود به دو رشته به صورت کتبی و شفاهی را دارد که نسبت به سال گذشته این شمار 15 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در بخش خارج کشور برخی کشورها در حال برگزاری و برخی دیگر در حال برنامه ریزی برای برگزاری هستند که در برخی از کشورها 2 هزار نفر رشته شرکت کردند که هرسال این آمار به 6 هزار نفر می رسد.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی بیان کرد: مسابقات نهایی این جشنواره در سه کشور جهان برگزار و دیگر کشورها نیز درحال برگزاری این جشنواره هستند ضمن اینکه در برخی کشورهای دیگر نیز مسابقات در ماه رمضان برگزار می‌شود که به این دلیل، پیش بینی می‌شود آمار نهایی شرکت کنندگان جشنواره به حدود پنج هزار تن افزایش یابد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه از ساعت 8 صبح تا 8 شب مرحله نهایی بخش کتبی بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد